Příběhy Aligned Academy - Cesta od těžby v high-secu k pirátskému životu v Syndicate

05.03.2018

Po osmi měsících co jsem se vrátil a znovu vedu Aligned Academy jsem si sedl a chvíli uvažoval nad tím, kam jsme se za tu dobu jako korporace posunuli. A byl to skok s rozběhem do nejistoty a nebezpečí, ale dopadli jsme nečekaně pevně na nohy a jsme silnější, zkušenější a spokojenější. Tady je náš příběh.

Aligned Academy začínala jako tréninková korporace pro tehdy Factional Warfare orientovanou korporaci "Aligned Fleet CZ-SK". Byla to korporace pro nováčky vedená lidmi, kteří byli do EVE nadšení, ale nebyli sami úplně zkušení. Vedení se v průběhu času učilo skoro víc než noví členové, kteří k nám přišli po tutoriálech a hledali stabilní zázemí a jasné vedení. V korporaci vládla relativně přátelská atmosféra, rušená jen občasnými projevy nespokojenosti a frustrace ze strany úplných nováčků aneb "Proč to EVE sakra musí být tak složité", nebo "Proč mě ten zlý člověk sestřelil? Nic jsem mu neudělal!".  

Korporace žila v high-secu nejprve v regionu Everyshore, kde nás trápily high-secové PVP korporace, poté se přestěhovala do Solitude, kde byl sice klid, ale vykoupený velkými problémy s logistikou a vlastně i tím, co jsme tam mohli dělat. Naše hlavní aktivity byly relativně masivní flotilové těžení obyčejných high-secových rud, snaha dostat lidi na lvl 4 security mise a případně nějaký ten frigatový nebo destroyerový PVP roam. Nebyla to nuda, ale korporace neměla žádnou reálnou strategickou sílu, žádnou skutečnou PVP doktrínu a naší každodenní starostí bylo hlavně zajistit členům dost ISK, zábavy a výuky, aby od EVE neodešli. Díky reklamě ve formě mobile depotů jsme měli dost velký nábor, nabízeli jsme těžební lodě pro nováčky i nějaké to zázemí ve formě občasných transportů zboží z a na Jitu.

Korporační těžební akce ALIGA v Solitude v dubnu 2016

Bohužel ve skutečnosti jsme, místo abychom lidem otevřeli dveře do světa EVE, jen zajistili že se na všechno to zajímavé koukali skrz zavřené okno. Mluvili jsme o velkých bitvách, ale do žádné jsme nešli. Mluvili jsme o životě nebezpečného piráta, ale nikdo si to nemohl v Solitude pořádně zkusit. Mluvili jsme o wormholách, o null-secu, o spoustě peněz, které se tam dají získat a o tom, že na to si ještě musí všichni chvíli počkat. Až naberou nějaké skilly a ISK, pak si na to můžou troufnout. Fungovali jsme jako taková typická česká škola, mraky teorie, mraky informací, které jsme lidem předali, ale ve výsledku z korporace vyšli stále nezkušení těžaři. Co nám chybělo, byl postup. Nějaký hlubší smysl a cíl toho, co jsme dělali. Rozhodnout se, jestli budeme jen škola pro každého, která pak vypustí studenty do světa žít si vlastním životem v jiných korporacích, nebo začít fungovat jako korporace která nebude jen poučovat členy o nuzných začátcích s tím že odejdou o trochu moudřejší, ale která bude mít vlastní ambice, kterých společnými silami dosáhneme a kde každý bude mít svojí roli a smysl hraní, jiný než jen vydělávat ISK a poučovat nováčky. Jediný zajímavý plán v té době byla stavba Fortizar Citadely, přičemž ale spoření na ní se stalo jádrem několika nepochopení a sporů, které nás pak v budoucnu ještě dohnaly (viz. útok CZ-I na Aligned Academy v mojí nepřítomnosti o několik měsíců později).

Otázka toho, co vlastně chceme dělat a proč vlastně sedíme a vyděláváme ty ISK nakonec dohnala skupinu zkušenějších včetně mě k tomu, že jsme nejprve podnikli expedici do WH space a postavili jeden z prvních Astrahusů ve hře a nakonec z korporace odešli a založili vlastní menší korporaci "Projekt Prometheus". Tahle korporace postupně procestovala během jednoho roku skoro celý New Eden. Začali jsme v C2 wormhole systému z původní ALIGA expedice, kde jsme žili asi dva měsíce, pak přešli do NPC null-secu Great Wildlands, pak do Ammatar low-secu jako piráti a nakonec jsme se vrátili do Gallente Factional Warfare, kde jsme začínali kdysi dávno jako korporace Aligned Fleet když ještě ani neexistovala její dceřiná korporace, Aligned Academy. 

ALIGA Expedition Outpost - jedna z prvních Astrahus citadel ve hře - květen 2016

Pak na dveře zaklepal nějaký real-life a já musel jako leader našeho projektu na několik měsíců ze hry. Aligned Academy si žila dál svým životem pod vedením CEO Sallieri Paradise, kterého časem vystřídali jiní. Projekt Prometheus pokračoval ve FW a nakonec utichl a jediný kdo zůstal byl můj alt jako CEO.

Následovala moje legrační epizoda s Czech Interstellar Incorporated, která je tu popsána ve starším článku a po nějaké době nomádování a high-secových PVP srandovin v mezinárodní korporaci jsem se v červnu 2017 vrátil do Aligned Academy CZ-SK. 

Korporace stále žila v Solitude, byla jen tak napůl aktivní s pár členy, kteří denně logovali a žila hlavně z těžby high-secového ledu a lvl 4 misí. PVP se v podstatě nelétalo, čemuž odpovídaly killaboardy. V té době asi 200 killů (dost ještě z éry kdy v korporaci působili pozdější členové Projektu Prometheus) a skoro 1000 ztrát. Jádro nicméně tvořilo několik schopných a relativně bohatých lidí, kteří si postupem času Solitude skutečně zabydleli a dokázali z něj vytěžit maximum.

Byl jsem původně pozván jako FC s tím, že v korporaci oživím PVP a tak jsem se pustil do práce. Následoval týden aktualizování bulletinů, vymýšlení systému SRP, hledání korporačních příjmů ISK, oživování recruitmentu a dalších organizačních prací, do kterých jsme se společně pustili. Zatlačil jsem na vedení s tím, že nejlepší PVP trénink je ostrá akce. Nějaká organizovaná kampaň s jasným cílem, kde zjistíme naše schopnosti jak bojové, tak zásobovací a motivační. Rozhodli jsme se přestěhovat do high-sec/low-sec kapsy - do konstelace "Mobrault".

Detail konstelace Mobrault s jedním vstupním systémem Ratillose (ve kterém se mimo jiné v loru hry odehrávala invaze Uriama Kadora do Solitude - https://www.youtube.com/watch?v=bHbaOQIHssQ)

Akce dopadla překvapivě dobře. V konstelaci jsme narazili na relativně slabý odpor malé korporace, podle všeho alt-korpy nějakých lidí z Goonswarmu. Vytvořili jsme lacinou shieldovou doktrínu RLML Caracalů, railgun Moa cruiserů a bashovacích Naga battlecruiserů a přestože na nás začali ihned dropovat carriery, soustředěným tlakem s několika zajímavými střety jsme jim zničili všechny Customs Officy a poté, co jsme jim začali reinforcovat jejich starbase těžící místní měsíce, se sebrali a odstěhovali. OP success, zabrali jsme jejich Cadmium a Caesium moony vynášející nám asi 80 milionů ISK denně a zjistili, že korporace je schopná celkem dobrých akcí s relativně dobrou účastí. Vůbec poprvé jsme drželi nějaké surovinové měsíce a měli jsme z toho celkem radost.

Boj o Customs Office v konstelaci Mobrault a nepřátelské carriery v akci

Následoval překvapivě krátký pobyt v konstelaci, kde jsme otestovali možnost vytvoření vlastního menšího trade hubu na NPC stanici, vyložení Raitaru IC na nějaké industry a těžbu low-secového drahého ledu. Začali jsme se v low-secu lovit s místní aliancí "Cavemen", získali několik kapitálních lodí a život začínal vypadat lépe a lépe. Důvod, proč byl ale pobyt v konstelaci jen krátký byli "Arson Industries". 

Oslava vypuštění naší první stanice Raitaru

Naše první kapitálky

Drake Arson a jeho aliance jsou piráti, kteří v době fungování Czech Interstellar Incorporated spustili tzv. "Burn Solitude" tažení a jsou známí svojí agresivitou a dropováním kapitálek na cokoliv co se hýbe. Rozpadli se několik měsíců před mým vstupem do ALIGA po vnitřních neshodách, ale Drake se rozhodl alianci znovu postavit na nohy a doslova nám na dvorku. Ze začátku jsme s nimi měli několik relativně úspěšných bojů, ale jakmile jich do konstelace přišlo větší množství, začalo to být dost jednostranné. Na naší flotilu několika cruiserů nebo battlecruiserů pravidelně dropovali Black Ops battleshipy s podporou FAXů a carrierů. Nebylo nic, co jsme proti tomu tehdy mohli udělat. 

Poté, co nám v podstatě zablokovali přístup do konstelace a začali nás kempit kde mohli jsme si řekli, že na to prostě nemáme a poohlédli se po nějakých lepších pastvinách, kde nebudeme žít s krvežíznivými veterány doslova v sousedním systému. Stal jsem se novým CEO korporace a náš zrak padl na nedaleký Syndicate NPC null-sec.

Aktivita velkých skupin v Syndicate se zdála relativně malá, ale zároveň se tam pohybovalo dost menších ryb. Našli jsme si relativně zapadlý systém s null-secovým ice beltem a zjistili, že na lvl 4 Intaki Syndicate misích, které byly rovněž nedaleko, můžeme bez problému farmit i 100 milionů ISK za hodinu. Připočítejte možnost začít dělat bublinové gatecampy, napadat lidi u bran i stanic a další věci které byly v low-secovém PVP omezené a měli jsme před očima celkem pěknou vizi nového domova, kde bude dost ISK i akce pro všechny.

ALIGA 2.0

EVE-Faruzen
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky