Duch Serthoulde

18.10.2022

Nečekal jsem, že budu mít v EVE někdy nějaké světové prvenství. V zásadě jsem si vždy hrál po svém, nesnažil se dosahovat nějakých závratných úspěchů, nebo nějaké velké slávy. Ano, postoval jsem občas PVP videa na YouTube, píšu blog a vytvořil jsem můj "Manuál" pro nováčky, ale vždy jsem hrál spíš pro relax. A tentokrát jsem to ani zprvu nešel změnit. Ale nečekaně se mi to i tak povedlo. Zde je příběh o první lodi Myrmidon Navy Issue, která se kdy objevila na killboardech EVE online.

Na začátku září 2022 jsem byl pátým měsícem zpět v EVE po cca dvouleté pauze. Počty hráčů padají, všude se ozývají hlasy o tom, jak hra umírá. Klasika. Tentokrát jsou samozřejmě obavy reálnější než kdy dřív a hra opravdu působí o něco klidněji, možná mrtvěji, než dřív. No nicméně já se jako vždy ponořil do nějakého vlastního "projektu" a širšího klimatu v EVE si až tak nevšímal. Rozjel jsem svůj business těžby ledu a výroby Fuel Block paliva a postupně se u toho rozkoukával. Pomalu jsem se zase dostal do PVP, měl pár pěkných killů a najednou přichází CCP s oznámením přístího datadisku. Uprising. Hlavní téma: Faction Warfare! 

Kdo mě znáte, víte, že jsem sám začínal aktivnějí hrát právě ve Faction Warfare. Moje první československá korporace, kterou jsem založil a vedl, byla ve Faction Warfare a s kluky, které jsem tehdy jako nováčky naverboval do mojí "Aligned Fleet CZ-SK", se stále občas dostanu do kontaktu. Bylo to jedno z nejlepších období, které jsem ve hře měl. Pak jsem se dal samozřejmě na dráhu piráta a dlouhou dobu nomádoval (vlastně tak trochu nomáduju do teď), ale FW kořeny nezapřu. 

Takže jsem pochopitelně velmi zpozorněl. Naplánoval jsem si, že jakmile Uprising vyjde, přesunu se do FW a otestuju ten nový systém ve vší parádě. Práce a dítě ale přeci jen mají prioritu a času berou hodně, tak jsem zatím nespěchal s nějakou přípravou. Do doby, než CCP pro mě překvapivě, a navíc netypicky ve čtvrtek 29. záři vydali první Event, který už začíná rozjíždět příběh nového datadisku.

Hned druhý den jsem přihlašoval korporaci do Faction Warfare a (v dobrém) opouštěl mojí alianci v Syndicate. Bohužel CCP oznámili, že nevydají "Allegiance" systém, který by umožňoval se zapojit do FW i jako člen korporace, nebo aliance, která se neúčastní, s vydáním Uprising, ale oznámili, že tenhle prvek bude zpožděn. Tedy abych se mohl do FW přidat, nemohl jsem v alianci zůstat. Což byla škoda, protože aliance to byla fajn, moje těžba ledu a výroba paliva fungovala skvěle, zásoboval jsem v podstatě sám celou alianci a slušně vydělával. No alespoň jsme se dohodli, že se můžu kdykoliv vrátit.

Event spočíval v následujícím: V konstelaci Serthoulde v regionu Placid se začaly spawnovat nové anomálie s rudou. Anomálie byly dvojího typu. Jeden typ pro Gallente a druhý pro Caldari. Natěžená ruda se odevzdávala v systému Athounon do speciálního kontejneru u místa, kde každá ze stran rozestavěla hvězdnou bránu vedoucí hluboko do svého území v high-secu. Závod byl jasný. Kdo nasbírá dost rudy, postaví bránu. Strana která to nestihne dost rychle, bránu mít nebude. Serthoulde je ale "contested" konstelace, tedy všechny systémy, které jsou low-sec, mohou být drženy jednou, nebo druhou stranou v rámci Faction Warfare. Strana, která drží systém, má v daném systému garantovaný spawn anomálie s rudou dané strany a strana která drží Athounon dostává pasivní postup na stavbě brány. Za odevzdání rudy člověk dostal Loyalty Tokeny. A tyhle tokeny se dají vyměnit za blueprinty na stavbu nových Navy lodí. Za 150 tokenů je blueprint na novou Navy Frigatu, za 1500 tokenů na Navy Battlecruiser. Druhá strana má v systémech oponenta také šanci na spawn anomálie s její rudou, ale s mnohem nižší šancí. 

A trik? V době startu eventu a fakticky až do teď všechny systémy drží Caldari. Já jsem vždy bojoval za Gallente, takže jsem se samozřejmě zase přidal ke Gallente. Brzo jsem ale zjistil, že dělat tenhle event nebude žádná legrace. Hned po startu eventu se do Serthoulde slétla spousta PVPerů, kteří těžaře obou stran lovili. Každá anomálie s rudou obsahovala cca 20 000 m3 rudy, což bylo sice zhruba 100 Loyalty Tokenů, ale Gallente sity, které byly v celé konstelaci maximálně tak tři, a většinu času jen 1-2 byly v podstatě pořád kempené. Jeden cloaknutý Loki v systému Reschard byl lognutý snad 24/7. 

Ze začítku jsem zkusil těžit s dvěma Venturami. Nasadil jsem jim Warp Core Stabilizer a to spolu s pasivním bonusem zajistilo, že jsem byl jen velmi těžko chytitelný. Případný lovec by potřeboval tři scramblery, nebo jeden scrambler klasický a jeden frakční, aby mě mohl skutečně chytit. A nikoho takového jsem nepotkal. Výborně. Jenže nenechat se chytit a fakticky něco natěžit jsou dvě různé věci. První dva dny nebylo možné těžit víc než třeba 2-3 minuty v kuse, než už na anomálií někdo warpoval. Občas nějaký T3 destryoer, občas decloaknul Loki. Občas to zkusil Stealth Bomber. Nikdo mě nechytil, ale natěžil jsem toho bídně. První večer za 4 hodiny času jsem měl snad asi jen 150 Tokenů.

Zkusil jsem to změnit. Chtěl jsem těžit rychleji a delší čas v kuse. Přesedlal jsem proto na obou charakterech na Prospect a nasadil Covert Ops cloaking. Měl jsem teď nulový Warp Core Strength, takže by mě naopak chytil kdokoliv, kdo by mě zaměřil, ale těžil jsem rychleji a měl jsem větší nákladový prostor na rudu. A navíc, nemůžeš chytit to, co nezaměříš. A na to Prospecty fungují dobře! Začal jsem se umisťovat vždy trochu stranou on místa, kam člověk dopadne když nawarpuje, dál od kamenů a kdykoliv jsem vyděl někoho na D-scanu, okamžitě jsem cloakoval. Výsledek? Rádoby lovec vyrazil na anomálií, protože na ní na D-scanu viděl dvě těžicí lodě. A když dowarpoval, nikoho neviděl.

Fungovalo to překvapivě dobře. Další den už jsem získal tokenů skoro 300. Vyhlédl jsem si Myrmidon Navy Issue za 1500 tokenů a chtěl ho získat za každou cenu. Následující večery jsem se snažil pokračovat, jak jen jsem měl čas. Jen jsem se modlil, aby se neobjevil nějaký vychytralý hráč ve Stealth Bomberu. S instantním zaměřením po decloaku bych dost možná nestihl cloaknout a byl jsem přípravený, že o nějaké Prospecty přijdu. Ale kupodivu ne a ne přijít. Velkou výhodu mělo paradoxně to, že hraju z Calgary. Calgary je totiž v rámci Ameriky dost západně, tak západně, že když je v Calgary okolo 11 PM, většina Ameriky už spí. A skutečně v mojí timezone hraje opravdu hodně málo lidí a celý vesmír působí hodně prázdně. Taky to je i tím, že mám čas hrát až tak od 9 nebo 10 večer a můžu hrát maximálně tak do dvou ráno, když to hodně hrotím. A to je čas, kdy už hraje méně lidí i v mojí vlastní timezone. Dál na západ už začíná timezéna Oceánie a Austrálie.

Za další den už jsem měl nasbíráno celkem asi 900 Tokenů a blížil se mému cíli. Dokonce jsem odhadoval, že jen málokdo jiný bude mít tolik co já. Lidé, které jsem potkal při těžbě a se kterými jsem se o tom bavil většinou zírali na to, kolik už mám tokenů. To mi dávalo zajímavou naději, že bych mohl být možná i první, kdo loď získá. To mě předtím vůbec nenapadlo jako možné. Otec od rodiny, co hraje pár hodin denně, když se rozhodne tomu dát maximum. Jak bych mohl konkurovat nějakým noliferům, kteří u toho můžou sedět pořád? Ale tak moc jiných minerů jsem neviděl a v jiných timezonách to muselo být jen horší.

A pak jsem udělal hroznou chybu. Řekl jsem si, že stejně asi nebudu první a dal jsem si den pauzu. Asi už je vám to jasné, kam to vedlo, ale klidně čtěte dál. Ten den navíc CCP snížili množství potřebných tokenů na Navy Battlecruiser z původních 1500 na 1250 a já si toho nevšiml...

Další den jsem přišel do hry a viděl, že jsem už předchozí večer mohl blueprint na battlecruiser mít. Zanadával jsem si a pustil se do práce. Zbývalo mi 350 tokenů. Chtěl jsem to ten den mít. Dceru uspávala manželka, výborně! Pustil jsem se hned v 7 hodin večer do práce. Tedy hry. Chápete. Hledal jsem usilovně sajty, těžil maximálně efektivně. V 10:30 to bylo. Měl jsem v cargo holdu Myrmidon Navy Issue Blueprint Copy. Asi dva dny předtím už se na Jitě objevil první Ferox Navy Issue. Caldari strana měla sajt víc, takže bylo pochopitelně snažší je těžit a to se projevilo. Nicméně i tak byl na trhu za skoro neuveřitelných 7 miliard ISK. A prodal se! S mým o mnoho vzácnejším a tedy i cennějším blueprintem jsem se s každým skokem branou trochu klepal. Měl jsem v cargo holdu klidně ekvivalent $150. 

Altem jsem zaletěl pro suroviny na Jitu, nakoupil je a z legrace zkontroloval specifickou položku. Myrmidon Navy Issue. A zůstal jsem stát. Na Jitě svítil na trhu jeden zbrusu nový Myrmidon Navy Issue za 7 miliard ISK. Nejsem první ... byl jsem docela zklamaný, co vám budu povídat. Ale i tak jesm vyrazil a loď okamžitě dal stavět. Cestou už jsem v Pyfě kutil fit. Když už nemůžu být první, tak budu alespoň první, kdo s touhle lodí někoho zabije. Vůbec první zářez na killboardech s touhle lodí zní taky dobře. A skutečně ten, kdo postavil ten co už byl na Jitě, s ním nikoho nesestřelil. Killboardy stále zely prázdnotou.

Stavba trvala asi tři hodiny. Dovezl jsem si fit. Dal jsem za něj tři miliardy ISK. Za dalších tři a půl miliardy ISK jsem si nakoupil odpovídající implantáty. Loď jsem fitnul na to, co mám nejraději. Close range brawling s blastery, brutální aktivní armor repair (asi 2500 ehp/s). Bohužel jsem z té lodí víc než asi 800 DPS na papíře nevytřískal a ještě mi můžou drony sestřelit a tím mi DPS snížit. Věděl jsem, že budu navíc létat hlavně solo. Rozhodně jsem neměl na stole ty nejlepší karty. Nicméně i tak jsem se rozhodl do toho zainvestovat, protože jsem to chtěl prostě hecnout. Netrpělive jsem hrál World Of Tanks a na pozadí kontroloval stavbu a hypnotizoval progress bar, přestože jsem věděl, že prostě dřív než v 1:00 AM nebude.

A eventuelně to přišlo. Loď byla hotová. Skočil jsem do ní. Fitnul vše, lognul alta, zaletěl na safespot v mém systému Maut a zapsal se svým malým dílem do historie EVE Online. 

Na killboardech svítil první kill s lodí Myrmidon Navy Issue na světě! Musím říct, že tak dobře už jsem se v EVE dlouho necítil. Nikdy dřív jsem něco takového nedokázal. Samozřejmě, Myrmidon Navy Issue není Alliance Tournament loď, eventuelně bude běžně dostupná. Ale i tak to pro mě byl osobně velký achievement. Pochlubil jsem se na Redditu a CCP Swift mi potvrdil, že jsem postavil DRUHÝ Myrmidon Navy Issue na světě. O 17 hodin ... Ach ta denní pauza. CCP Aurora mi potom pogratulovala soukromou zprávou. Nicméně jsem dostal potvrzení, že jsem skutečně první, kdo s lodí někoho sestřelil, i když šlo jen o alta.

Reddit post ZDE

Pustil jsem se do roamování. Nebudu tady rozvádět každý z bojů, několikrát jsem měl namále, jednou zkusil troufale rozbít solo gatecamp v systému Tama (a skutečně jsem ulovil jeden Gnosis a donutil zbytek gangu uletět) a občas ulovil i nějaké laciné těžební lodě pomocí mého alta jako chytače v bomberu. Postupně jsem získal 11 killů a z toho 8 last hitů a 7 killmarků. Gnosis v Tama mi z nějakého důvodu killmark nedal. A pak přišel ten den.

Byla sobota, dělal jsem dopoledne nějakou práci, žena byla s dítětem zrovna pryč a já dostal chuť si od toho dát na chvíli pauzu a proletět se v mojí slavné lodi. Protože bylo u mě dopoledne, bylo v Evropě odpoledne a hra byla plná lidí. Mnohem víc, než když hraju večer. Hned po cca 15 minutách jsem se ochomýtal okolo systému Alamel, když mě začalo lovit několik frigat. Nenechávali mě odletět od brány a já jsem postupně čtyři zabil.

Napřed jsem si pochvaloval, jak mi hezky přibývají killmarky. Pak mi ale začalo být jasné, že jejich odhodlání určitě nebude naivní snaha sestřelit silnou loď pár frigatovými zbraněmi. Čekali na posily. Za pár desítek sekund už na grid dopadaly Gnosis a Hyperion. Trochu jsem si zanadával. Hyperion má taky silný armor repair, bude to závod komu dřív dojdou cap baterie? Rychle jsem lognul alta v Drekavacovi, abych si zajistil nějaké další DPS na proražení takové lodi. Ve chvíli kdy jsme do sebe začali mlátit se ale stalo něco zajímavého. Neuvědomil jsem si, že bojujeme v EDENCOM Minor Victory systému. Na bránu z ničeho nic přiletěla velká flotila EDENCOM NPCček a na Hyperion se sesypalo asi 10 scramů a webů. Všechny NPCčka na něj spustili palbu. Bylo vidět, že se snaží, ale do několika desítek sekund byl mrtvý a já získal final blow. V tom zmatku jsem si ani nevšiml, že stejné NPCčka předtím smazali i onen Gnosis. Posumál jsem se jaké mám štěstí. Než mi zmrznul úsměv na rtech. 

KURVA. Já mám vlastně taky mizerný EDENCOM standing!!! Přistálo na mě stejných 10 scramů a webů a stejná palba, která zabila Hyperion a nastal do té doby nejvíc nervy drásající fight o holý život. Proti podělanému EDENCOMU. Přijít o takovou loď kvůli NPCčkům, to by byl teda slušný fail. Pro jistotu se do mě pustil i EDENCOM GunStar, který byl u brány u které jsme bojovali. Nechtěl jsem ale ještě ragequitnout EVE navždy a naštěstí jsem měl tak silný tank, že jsem NPCčka tankoval. Ale bylo mi jasné, že mi můj capactor nevydrží nekonecně. Dokonce mě navíc neutovali. Potřeboval jsem pryč. Rychlost jsem měl nulovou, zpátky k bráně nedoletím, to bylo jasné. Pustilo se do mě navíc několik dalších hráčů ve frigatách. Ty jsem byl nastěstí schopný snadno zabít, nicméně EDENCOM mě nepouštěl. Napadla mě jedna zoufalá možnost. 

S altem, který měl dobrý EDENCOM standing a byl v bezpečí jsem začal střílet. Chvíli se zdálo že se nic neděje, ale pak se to povedlo. Z mého MNI zmizely všechny scramy, moje rychlost ze zvedla zpět na 600 m/s z těch asi 15 m/s, na který mi jí snížily EDENCOM weby. Okamžitě jsem spamoval warp na náhodný celestial a modlil se, aby tam nebyla další NPC fleeta. Povedlo se. Letěl jsem pryč.

Nicméně stejná situace teď nastala u mého alta v Drekavaci za 400 mil ISK, který na sebe EDENCOM fleetu nalákal. Stál jen zlomek toho, co stál můj unikátní Myrmidon, ale stále to byla škoda. Byl navíc postavený na pasivní armor a už byl na nějakých 30%. Nevypadalo to dobře. Napadla mě ale ještě jedna finta. Vytáhl jsem light ECM drony a poslal je na jednu scramující EDENCOM loď a naalignoval na slunce. Armor mi pomalu padal. 20%. 10%. 5%. Už jsem loď odpískal a připravoval se na to, že odwarpím capsli. A najednou konec. EDENCOM fleeta se pustila do mých dronů. Vyšlo to! Chvíli jsem tomu neveřil a pak začal hekticky warpovat. Uletěl jsem.

Byl jsem napřed sám a potom s altem proti osmi nepřátelským hráčům, šesti frigatám, jednomu battlecruiseru a jedné battleshipě na gridu s nepřátelskou EDENCOM fleetou, která smaže i aktivní armorový Hyperion, a nějak z toho vyvázl živý s oběmi loděmi. Neuveřitelné. 

Ale to nebyl konec. Pilot Hyperiona na mě svolal flotilu v rámci celé Caldarijské milice. Doletěl jsem sotva do systému Reschard a už se slétlo do systému napřed 10, potom snad 15 Caldari hráčů. Protože je celý Serthoulde ovládaný Caldarijci, nemůžu nikde dockovat. Jediné místo, kde jsem mohl bezpečně zadockovat, byla freeport citadela v Reschardu a navíc tam jako člen milice která neovládá systém nemám k dispozici Tether. Rychle jsem zadockoval, zatímco se okolo Citadely slétavaly Caldarijci. 

Tři Kikimory, spousta frigat, Armageddon, několik Caracalů, Moa, nějaké Navy Cruisery ... seznam pokračoval a pokračoval. A pak mi napsal Tempestus Sortiris, člen milice, který byl zrovna v systémů. "Mám tady Abaddon a Curse, jdeme do nich?". Chvíli jsem přemýšlel. Je tohle ta chvíle, kdy přijdu o můj Myrmidon Navy? Já, můj alt, Tempestus a jeho alt, jako Spartanských 300 proti Perským hordám které buší na brány Citadely? Znělo to moc poeticky na to, abych to neudělal. Skočili jsme na teamspeak, vyřešili pár maličkostí, jí si doplnil s altem drony a šli jsme na věc.

Poslední screenshot mého unikátního Myrmidona Navy Issue
Poslední screenshot mého unikátního Myrmidona Navy Issue

Vydockovali jsme. 

Byl to totální chaos. Nestihl jsem ani udělat screenshot. Okamžitě jsem byl zajammovaný a nemohl nikoho targetovat kromě Griffina který byl daleko. Tempestus ho smazal. A já dostal další jamm. DPS na mě byl neuvěřitelný, overheatnul jsem oba repy a jen tak tak stíhal opravovat. Capacitor mizel, jak mě Armageddon neutoval. Ale nepřátelé padali. Napřed bouchly dvě Kikimory, jedna uletěla. Potom jsem začal blapovat nejbližší frigaty. Pak se objevil Widow a přímo u nás! Začal spoolovat Microjump Drive, ale dal jsem mu scram a web a zabili jsme ho taky. Sejmuli jsme i pár cruiserů. Ale cap docházel. Pitomec jsem nestíhal ovládat alta, se kterým jsem měl útočit na onen Armageddon. Bylo pozdě. Začala mi padat struktura. Altův Drekavac explodoval. Vytočil jsem ještě jeden cyklus repairerů a obnovil si skoro 4000 armoru s 80+ omni resisty. Než přišel další cyklus, byl jsem už na 30% struktury. Blapnul jsem ještě jednu další frigu, ale v zásadě už jen hypnotizoval cap booster a repairery. Armor končil. Ubylo struktury a bum, další cyklus repairerů. Další polovina armoru. Repairery se točily dál. Ještě sekunda a bude další cyklus! Hloupě jsem repairery pustil ve stejný čas a čekal tak na cyklus zbytečně dlouho. Začali jsme konečně targetovat Armageddon. A repairery nedotočily.

Ozval se klasický zvonivý zvuk. Objevil se killmail. Ikona Myrmidonu se zelenou značku v rohu. Tady končí svůj příběh Spirit Of Serthoulde. První Myrmidon Navy Issue aktivní v PVP a teprve druhý kdy postavený v New Eden. Finální cenovka na killboardech? 9.59 miliardy ISK. A stálo to za to do posledního kreditu! Obávám se, že jsem našel zalíbení v létání předražených deadspace fitnutých lodí. Budu muset najít velmi dobrý způsob výdělku ISK ... 

Takhle vypadá aktuálně stránka Myrmidon Navy Issue na zKillboards.

o7

EVE-Faruzen
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky