Doupě lží

18.10.2018

Na konci Srpna 2018 jsem se rozhodl zkusit další vtipný projekt. Tentokrát projekt, kde bych využil všechny své PI, těžební a industriální charaktery na maximum. Toto je příběh hrdinství, přátelství, zrady a beznaděje ... no nebudeme to přehánět, je to hlavně legrace ve správném EVE stylu.

Vždy mě bavilo budovat vlastní stanice, počítat náklady, zisky a organizovat rozsáhlejší operace. Tentokrát jsem chtěl najít místo, kde bych mohl zašít své postavy a co nejvíc v klidu a v relativním bezpečí na vlastní pěst vydělávat velké peníze a mít ten "svůj" systém který si budu hlídat a mít možnost odtamtud podnikat PVP operace. Taková obecně nejsnadněji škálovatelná záležitost na vydělávání ISK je Planetary Interaction a těžba. A kde to nejlépe a nejvíc v bezpečí jde dělat?

Můj main byl tou dobou v alianci The Bastion, takže jsem měl přístup ke všem surovinám v Delve v rámci The Imperium, ale zjistil jsem, že vesmír tam už začíná být trochu přeplněný, je trochu problém dostat tam i alty a je tam obecně spíš nuda. V SOV null-secu může člověk využívat infrastrukturu aliance, ale je pak na alianci závislý a pokud se aliance bude stěhovat, nebo se rozpadne, nebo se stane cokoliv jiného, aktivity na korporačních a aliančních stanicích půjdou do háje. Ne, na tenhle projekt Delve vhodný není.

High-sec nepřipadá v úvahu, tam jsou zisky mizerné. Low-sec je zase plný pirátů a nic postaveného by tam dlouho nevydrželo, nemluvě o nějakých těžebních operacích. NPC null-sec jsme v rámci Aligned Academy k podobnému účelu zkoušeli (Syndicate) a fungovalo to relativně dobře, moon těžba vynášela miliardy, ale po nějakém čase jsme se stali oblíbeným cílem roamujících pirátů a gangů. Jakmile jsme pořídili Rorqual, všechny větší skupiny v okolí se předháněly, kdo ho dřív uloví. A proti 24/7 cloaky campingu se nedalo nijak bránit. Ne, tudy cesta také spíš nevede.

Co ale místo, kam se nedá jen tak dostat branou? Kam nemůžou skákat nepřátelské kapitální lodě a kde vás nemůže snadno někdo rozdrtit obrovskou přesilou. Místo, kde se dají všechny přístupové cesty až na jednu jedinou uzavřít a ta jedna jediná se dá omezit? Místo, které nejde prohlížet na mapě, ani ho cíleně navštěvovat, pokud neznáte cestu zevnitř? Ano, řeč je o wormhole space. Class 1 a Class 3 wormhole space, abychom byli přesnější.

Možná si řeknete "Ale Faruzene, vždyť už jsi ve wormhole byl, pořád se někam stěhuješ!". Ano to je pravda, byl jsem ve wormhole několikrát na několika různých místech. Ale každý wormholový systém je podle statických spojení a classy úplně jiný, člověk si odnese různé zkušenosti. Od mého posledního bydlení v C1 wormhole zhruba před dvěma lety se navíc stala jedna důležitá věc. CCP do hry přidali Moon Mining ve wormhole space a Abyssal Deadspace! Dvě aktivity, které jde nyní dělat i v C1 wormhole, která je jinak velmi chudá na content po tom co se vymlátí všechny anomálie a signatury. Původní C1 jsem opustil kvůli jiným plánům a také právě kvůli nedostatku zábavy a aktivní obživy v takovém systému. Dnes je ve hře možnost vybudovat zázemí, kde bude možné 24/7 těžit, nebo je možné dělat Abyssal Deadspace sity, pokud člověk nemá zrovna chuť běhat do low-secu za PVPčkem. 

Všechny Class 1 a Class 3 wormholy mají jedno statické spojení do known-space. To znamená, že do takového systému je vždy otevřená jedna stabilní wormhola, která může být jediným vchodem. Má 24 hodinové trvání a po jejím zavření se objeví nová, vedoucí do jiného systému v known-space. Nikde na mapě se nedozvíte, odkud kam vede, protože je to signatura, kterou je třeba vyskenovat scanner probami. Jediný způsob, jak takový systém najít, je náhodně skenovat oblast vesmíru kam může statická cesta vést a doufat že jste se zrovna na této signatuře trefili, přičemž šance že najdete přesně tu wormholu kterou hledáte jsou mizivé. Druhá možnost je vyskenovat cestu zevnitř. Wormholu je navíc možné zkolabovat proskakováním speciálními loděmi a vygenerovat tak novou.

Možná si říkáte, že existuje spousta explorerů a někdo wormholu občas určitě najde. To je pravda, ale i tohle náhodné setkání se dá omezit. Většina lidí, než proskočí dírou, se podívá na její typ a vlastnosti, jako jsou stabilita hmoty a zbývajícího času. Pokud dírou skáče moc lodí, začne se hroutit a je to jasně vidět. Řekněme, že připravíme loď, které dokáže na jeden proskok strhnout desetinu maximální hmoty wormholy (nebo máme dost altů v lehčích lodích). S takovou lodí stačí skočit dvakrát tam a zpět a wormhola je už na poloviční trvanlivosti. Pokud se to opatrně spočítá, je jednak možné cíleně zavřít všechny náhodné wormholy vedoucí do systému které nejsou ona statická a také je možné dostat statickou díru do tzv. kritického stavu, kdy jí zbývá méně než 10 % životnosti a celkem hrozivě hučí a je vizuálně zmenšená. V jejím popisku je pak také jasně napsáno, že je na hranici kolapsu. Tak, a jaký explorer, který se chce vrátit zpět, bude riskovat skok do takového systému? Nezapomínejme na to, že to je v tuto chvíli už jen jediná možná cesta do našeho systému. Cíleným zavíráním a respawnováním statického spojení navíc můžete wormholu nasměrovat někam do úplné pustiny, kde ani v known-space nikdo nelétá. Tím máte uzavření systému pojištěné. Do C1 wormholy navíc nemůže proskočit nikdo s lodí větší než je battlecruiser. To při obraně bude taktéž dost užitečné, neboť uvnitř se dají klidně nastavět i kapitální lodě.

A tak jsem se pustil do hledání vhodného Class 1 WH systému.

Moje kritéria byly:

1) statické spojení do low-secu

2) dobré planety na PI

3) dostatek měsíců na těžbu

4) prázdný a neobsazený systém

Prošel jsem jich asi dvě desítky a zjistil jsem, že najít systém s dobrými planetami a zároveň neobsazený je trochu problém. Poté, co jsem našel systém, který obsahoval jen Athanor relativně nováčkovské korporace a Large POS (Starbase u měsíce) korporace jiné, přičemž podle killboardů se tyhle dvě skupiny navzájem střílely, řekl jsem si, že se pokusím o věc odvážnější než zabrat prázdný systém. Zničím obě tyhle skupiny a systém zaberu pro sebe. A jak jinak to v EVE udělat než lstí.

Ve vhodnou chvíli jsem anchornul Astrahus a začal obě skupiny pozorovat. 

Ukázalo se, že jedna skupina je Zephyr Corp

(https://evemaps.dotlan.net/corp/Zephyr_Corp/pilots ) která funguje už někdy od roku 2009 a je sice v alianci, ale podle mého pozorování byla POSka obydlená jen jedním, maximálně dvěma lidmi, střídali se na ní PI alti a sem tam nějaké Tengu. POSka obsahovala Capital Assembly Array, ale podle killboardů se zdálo že vyrobila jen Orcu a o tu resident (budu mu říkat Zephyr) přišel, když s ní útočil na onen Athanor druhého obyvatele systému lol. Každopádně těžký carebear.

Druhá skupina byla Enigmatic Blades of Obscurity 

(https://evemaps.dotlan.net/corp/Enigmatic_Blades_of_Obscurity/pilots ) vypadala na několik nováčků, kteří se rozhodli zkusit moon těžbu ve WH. Nutno říct, že měli Athanor na hodně mizerném měsíci s lacinými surovinami a já bych si asi rozmyslel kam budovu co stojí 1,2 miliardy ISK upíchnu. Měsíc měl velký obsah "Moon Goo" rudy, tzn. materiálu unikátního pro měsíce, ale naprosto bezcenného. Jejich "leader" byl Zhionn.

Uvažoval jsem, ke které z těchto skupin se pokusit přidat a ulehčit si tak zničení druhého z nich. Vypadalo to, že obě skupiny jsou na podobné úrovni.

Hned první část mého plánu vyšla v podstatě bez mého přičinění, když mě kontaktoval Zhionn ze skupiny okolo Athanory a trochu ustrašeně se mě ptal, co v systému chci a jestli bychom nemohli být spíš kamarádi, než nepřátelé. Ale jistěže mohli :) Spojili jsme síly, naučil jsem ho pár fíglů, vytvořil jsem kanál na sdílení infa o cestě do systému a mohlo se začít s ničením Zephyra, o kterém mi Zhionn dal relativně bohaté informace. 

Jako první jsme se zaměřili na Zephyrovo POCO okolo všech planet. Měl pro nás sice taxu jen 5%, ale chtěli jsme mu jednoduše zablokovat přístup k planetám. Byl to zjevně jeho hlavní zdroj příjmu v systému. Několik první útoků vyšlo bez odporu, Zhionn se i několika účastnil. Zavolal jsem pár dalších lidí z naší bandy, sedli jsme do battlecruiserů Oraclů které můžou střílet bez přebíjení a vesele jsme AFKovali a u toho POCO ničili. 

Po obsazení prvních pěti jsem na svých charakterech nastavěl na planetách kolonie a začal vydělávat 150 milionů ISK denně. Když jsme se pustili do zbývajících POCO, Zephyr na nás přiletěl s dvěma stealth bombery. Jedním šikovným bomb runem nás dokonce všechny skoro zabil (skončili jsme na struktuře), nicméně jsme ho nalákali do pasti a chytili ho pomocí Astera cloaknutého vedle našich battlecruiserů. Po ztrátě dvou bomberů už se neukázal. To bylo výrazně snadnější, než jsem se bál. 

Podruhé mě od ničení POCO vyrušila parta low-secových pirátů. Skočili do díry, přestože byla statická WH shozená do kritického stavu a chytili jeden můj battlecruiser. Jednoho z nich jsem stihl zabít a než se stihl druhý z nich (Garmur) vrátit do low-secu, altem jsem mu přístupovou díru shodil. Nastala jedna z nejzábavnějších epizodek v mojí WH, kdy se uvězněný pilot Garmuru nechal nalákat na příslib cesty ven ze systému a postupně jsem mu zničil loď i kapsli s celkovou hodnotou přes 1,4 miliardy ISK. Vznikl z toho i celkem úspěšný post na Redditu :D https://www.reddit.com/r/Eve/comments/9bwoj1/never_trust_your_victim_in_eve_ever/ 

Stále ale zbývala Zephyrovo POS. Doufal jsem, že když jsem mu utnul příjem ISK, prostě se sbalí a odejde. Nechal jsem ho proto zatím být. Byl totiž čas zúčtovat s druhým residentem MOJÍ wormholy.

Šikovná příležitost se mi naskytla, když mi Zhionn oznámil, že chce do wormholy přitáhnout kamaráda z low-secu. Byl členem celkem solidní PVP groupy a udělal jsem si z toho záminku na hádku. Zhionn byl dokonce nakonec ochotný mu vstup do díry neumožnit, ale už jsem rozjel svůj plán. Když mě požádal abych warpl na wormholu do low-secu a on na mě mohl warpnout, aby jí nemusel zvenku skenovat, (protože si zapomněl udělat bookmark) vzal jsem Sabre a jakmile proskočil dovnitř, zabil jsem mu Ishkur a podnul ho podle jeho vlastních slov 30 jumpů daleko. 

Moc nechápal, co se stalo, hrál jsem chvíli nějaké divadlo v chatu a za zhruba hodinu, když znovu přiletěl, jsem ho podnul znovu. To už jsem povolal naší bandu a wormholu jsme okamžitě zavřeli. Bohužel, měl ve wormhole alta, takže jsme ho nevyhodili nadobro, nicméně jsme se hned pustili do jeho dvou POCO a do jeho Athanory. Všechno bylo za dvě hodinky reinforcnuté. 

Napsal mi srdceryvný mail, jak se omlouvá, jak svého kamaráda do díry tedy nevezme a že je ochotný mi ještě dát šanci a dál se mnou spolupracovat. Celkem jsem se u toho pobavil, ale rozhodně jsem dál spolupracovat v úmyslu neměl. Ve výsledku by to nejspíš byl spolehlivý a věrný spojenec, ale chtěl jsem jednoduše díru jen pro sebe a dokončit můj původní plán na elegantní zničení všech původních obyvatel. Nakonec byl ještě ochotný mi vše levně odprodat, ale bohužel už jsme se nesešli kvůli timezone rozdílům a nehodlal jsem přerušit útok kvůli slibu po mailu. Jeho Athanor explodoval a s ním jejich jediná základna u mě v systému  https://zkillboard.com/kill/72596822 .

Začalo klidné období, kdy jsem nastavěl dvě Athanory a začal pomalu těžit první moon matroš. Díra se osvědčila jako extrémně izolovaná a byl jsem schopný těžit dva dny po sobě celé odpoledne a nevyrušila mě u toho ani duše. Samozřejmě když jsem si dal 30 minut práce a náležitě systém utěsnil zavřením všech náhodných WH a "kritnutím" statické.

Postavil jsem na vlastní POSce Orcu, naskilloval Hulk a dostal jsem se při dualboxingu u moon miningu na zhruba 80 milionů ISK za hodinu. To není až tak špatné. Celkově jsem vydělal od vstupu od díry asi 5 miliard ISK, většinu z PI a skoro všechno jsem znovu investoval do stanic a vybavení. Potenciál je navíc mnohem vyšší, plánuju za ISK koupit Omegu na třetím accountu a udělat další Hulk a pokud časem přejdu z Orcy na Rorqual, vypadá to na 300 - 400 milionů ISK za hodinu při maximálním výkonu. Dobrých měsíců je v systému zhruba osm, slabších, ale stále použitelných asi šest. Při měsíc dlouhém těžebním cyklu na oněch osmi dobrých měsících a střídání časů to při narigování Athanot na stabilitu beltu vychází na možnost 6 dní těžby každý týden. To už člověk ani nevyužije. Kdyby se nastavily dvouměsíční cykly, každý týden bude možné tři dny těžit belt s objemem surovin 3 - 6 miliard ISK. To se zdá jako ideální. Navíc velký objem beltu znamená větší kameny, méně přesouvání a tím větší ISK/hour.

Nicméně Zephyrova POS stále žila a spotřebovávala palivo. Force Field byl aktivní měsíc po tom co jsme mu zničili všechny POCO a PI přitom dělat nemohl, protože jsem na všech POCO nastavil pro jeho alianci 100% daň (technicky mohl, protože i se 100% daní člověk zaplatí jen zhruba polovinu hodnoty exportovaného zboží kvůli způsobu, jak je výpočet základní ceny nastavený). Naše parta ale náhodou zjistila zajímavou věc. Když Ronso, Tardur a Snip Lj warpnuli na POS, tak přestože byla plná zbraní a EWARu, vůbec na ně neútočila. Dokonce i když na ní zaútočili, tak se nebránila. Po tom, co ale nawarpil Dekys, probrala se k životu a začala pálit. Dekys to schytal, ale ostatní uletěli. https://zkillboard.com/kill/72598446/ 

Přemýšlel jsem jak je možné, že POS se chovala takhle divně. POS má několik nastavení, jak má reagovat na cizí piloty. Může automaticky útočit na piloty se kterými je korporace ve válce. Může útočit na piloty, jejichž security status se v blízkosti POSky sniží (někoho "agresne" v low-secu). Může také útočit na piloty s určitým standingem, nebo na piloty s určitým security statusem. A v tu chvíli mi to došlo. Dekyss jako jediný ze skupiny měl záporný security status. Je možné, že je POSka tak špatně nastavená, že nenapadne nikoho kdo má kladný security status? Bylo na čase to otestovat. 

Vzal jsem alta a Tardura, doletěli jsme k POSce a pustili se do jejich zbraní. Nic. POSka nás skutečně nechala střílet. Bohužel můj main Faruzen má security status záporný (zlý zloděj, pirát a ničema prostě...), takže jsem ho hned použít nemohl, ale potom co jsme vyřadili z provozu všechny nebezpečné zbraně jsem s ním nakonec také nawarpoval. Na nic jsme nečekali a pustili se rovnou do Control Towery. 

A k našemu druhému překvapení jsme zjistili, že POS neměla ani žádné Strontium a tudíš žádný reinforcement timer. Nechali jsme Oracly zaparkované a střílející u POSky přes noc a když jsme se ráno k počítačům vrátili, Control Tower tvořící jádro POSky už byl v polovině struktury. Zanedlouho explodoval a sice jsme nezískali tolik lootu kolik jsme doufali (jen asi 400 milionů ISK), odstranili jsme ale poslední zbytky původních obyvatel wormholy.

OP success !

A tady končí náš wormholový příběh. Nebyly v něm úžasné bitvy, ani spousty hráčů ve velkých flotilách, jen pár lidí co se vyrazilo bavit do cizí wormholy a několik nebohých obětí a o zábavu bylo postaráno. Systém se dál rozvíjí, podnikáme roamy do low-secu přes naší statiku a kdo ví, třeba se mi povede vytvořit doupě, kde budu moct skutečně téměř nerušeně vydělávat velké ISKy a časem třeba v systému rozvinout další korporaci převážně pro nové hráče ve stylu Aligned Academy CZ-SK. Tentokrát v místě, kde nebudeme potrava pro Shadow Cartel nebo The Initiative, kde budou moct nováčci získat dobré ISKy a kde se budeme moct bránit efektivně i v menším počtu lidí. Když narazíte na náš systém J142701 jménem Cloud Haven zamávejte nám na localu :)

Během celého tohohle příběhu jsem se opravdu bavil a je to něco, co umí nabídnout jen EVE. Potvrzuje to, že EVE je skutečný sandbox a je o tom, jaké cíle si sami vytyčíte a jaké ambice máte a nikdy se ve hře nebudete nudit, pokud si budete troufat na bláznivé klidně dlouhodobější plány a zajímavou interakci s dalšími hráči.

o7

EVE-Faruzen
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky