Deník Heliochemu - První Měsíc

24.06.2022

Tak, uběhlo něco málo přes měsíc od mého založení korporace Heliochem. Zabydlel jsem se v Syndicate v systému I0AB-R, připojil se do aliance I-BLU a začal fungovat. Jak to zatím vypadá?

Pro začátek jsem se rozhodl využívat infrastrukturu jiných korporací v alianci. Přeci jenom, T2 narigované struktury na Ice reprocessing a Fuel Production za skoro 10 miliard ISK celkem člověk sám jen tak hned pro srandu nepostaví a když už tady stojí.

Můj hlavní cíl bylo začít získávat ISK, zase se trochu dostat do hry a zkusit výrobu paliva jako část průmyslu, kterou jsem ještě pořádně nezkoušel. Do teď jsem led, který jsem občas natěžil, prostě prodával. Začal jsem teda pořádně skillovat dva charaktery.

Můj main Faruzen en Divalone sedl ze začátku do Covetora a teď už má Hulka a všechny relevantní skilly včetně skillu Exhumers na stupni V. Hezky čistě bez injectorů, pěkně na maximum. Není kam spěchat. Koupil jsem mu ještě taky Yeti Ice Harvesting IH-1005 implant na dalších 5% redukci na cyklus Ice Harvesterů. Ve skutečnosti se mi s cenovkou přes 120 milionů ISK vrátí až ve chvíli, kdy bych s ním natěžil 2.4 miliardy ISK v ledu, ale kdo ví, třeba mi vydrží tak dlouho. Šlo mi spíš o to z legrace opravdu dorazit rychlost těžby ledu na tu úplně maximální možnou hodnotu. A povedlo se, tuhle chvíli už není možné nijak dál vylepšit rychlost těžby. Tedy, kromě možnosti koupit frakční Ice Mining Upgrade do low-slotů, který by mi dal každý -1% k době cyklu a stojí každý přes 1 miliardu ISK ... tudy cesta už fakt nevede.

Můj alt Feron Strife sedl do booster lodě a skilluje reprocessing skilly. Zatím má jen Porpoise, ale už jsem doskilloval reprocessing skilly skoro na maximum. Aktuálně mám 86% Reprocessing Efficiency na spojenecké T2 narigované Athanoře ale chybí mi ještě poslední skill na stupeň V, který mi dá další 2% do reprocessing efficiency. Co se boostingu týče, má odemknutý T2 Medium Industrial Core, T2 Ice Harvester drony, T2 Mining Foreman Bursty a za 22 dní bude mít poslední stupeň Mining Director a budu moct zapojit Mining Foreman Mindlink implantát. Aktuálně jeho boost snižuje dobu cyklu Ice Harvesterů o -29.9%, což znamená cca o 42.8% rychlejší těžba. Pyfa pak ukazuje, že za těch cca 22 dní to bude -40.1%, tedy 66.8% boost do rychlosti. 

Za dalších 50 dní, až bude mít Feron Industrial Command Ship skill na 5 a bude už mít i Orcu, na kterou plánuju přejít z Porpoise, to bude -46.5%, což znamená 86.9% boost do rychlosti a tím pádem bude každý jeden boostovaný Hulk těžit skoro dvojnásobnou rychlostí. Další prvek je samozřejmě to, že Orca se díky Compression modulu v podstatě vůbec nemusí vracet na stanici vykládat led. Můžu prostě těžit několik hodin v kuse, jak jen budu mít čas a vejde se to do ní všechno. Trochu riskantnější, protože mám prostě na beltu loď za 1.7 miliardy ISK, ale rozhodně slušná výhoda. A je to samozřejmě stejná výhoda i pro každého dalšího člena korporace, který bude mít tyhle boosty a úschovu rudy na beltu k dispozici bez nutnosti druhého charakteru.

Pak se mi stala taová zvláštní věc. Otevřel jsem si ze zvědavosti můj třetí account, alfu, když jsem uvažoval jestli nezačít skillovat druhého Hulka na triplbox a zjistil jsem, že můj alt Faru-Otrok 1 už má Exhumers na stupni 5! Huh! Cool! A dokonce má 293 000 volných skill pointů, nějaký refund za Reprocessing skilly. Tak to hodím rovnou Ice Harvesting na 5! Vzpomněl jsem si, že jsem cca čtyři roky zpátky s korporací Cloud Haven Technologies solo vykopl z jedné wormholy nějakou newbie korporaci a založil tam Moon Mining business a dokonce tam i postavil Rorqual. Pak jsem to ale všechno zrušil, protože mě to hrozně nebavilo, bylo to náročné na údržbu a čekali jsme dítě, takže času bylo málo.

No výborně, můj laptop snad třetí account bez zavaření ještě zvládne. Koupil jsem altovi za ekvivalent lepšího oběda tady v Kanadě měsíční Omegu. Pak jsem za ISK koupil malý skill injector abych dokopl Cybernetics na 4, nastavil jsem si Home Station na korporační office v Syndicate a odpálil se abych se tam teleportoval, remapnul atributy na Intelligence a Memory, koupil na Faruzenovi za Intaki Syndicate LP na home stanici +4 implanty na Intelligence a Memory a šoupnul do fronty haldu nepotřebných reprocessing skillů, které budu brutálně rychle skillovat. A proč jsem to udělal, když ty reprocessing skilly nechci? No proto, abych ty SP pak hezky na konci měsíce vycucl do Injectorů, ty prodal a koupil si 500 PLEX na další měsíc Omegy. Account by měl být 100% soběstačný a vydělá si na Omegu jen skillováním. Hulk pilot zdarma není vůbec špatná věc!

Můj aktuální setup na jednom malém 1960x1080 laptop monitoru :D

Těžba ledu je ve skutečnosti skillově dost nenáročná aktivita. Samotná těžba využívá v podstatě jen jeden jediný skill - Ice Harvesting, a pokud se pak člověk zaměří na naskillování a vymaxování těžebních bárek a eventuělně Exhumerů, dosáhne dost rychle horní hranice. Řekl bych, že tak za dva měsíce může být člověk na maximu. Přestože jsem vždy říkal, že mining za to moc nestojí, ve skutečnosti je to pro nováčka, který si chce rychle vydělat nějaké ISK semi-AFK, nebo minimálně casual činností, dost dobrá varianta. Pokud se připojí do korporace, která led rovnou za slušnou cenu vykupuje a má k dispozici těžební boosty, je schopný na konci prvního měsíce hry vydělávat třeba 30 mil ISK za hodinu a na konci druhého třeba 50 mil ISK za hodinu. To je rozhodně na úrovni high-sec lvl 4 combat misí, do kterých naskillovat tak, aby šly rychle, trvá výrazně déle.

Snapshot z jednoho Tier 5 Abyss runu v mém věrném Vagabondovi

Všeho všudy jsem si za první měsíc hry se dvěma chary v Heliochemu přímo vydělal (nebo nasbíral suroviny v celkové hodnotě) přes 4.7 miliardy ISK s tím, že průměrně hraju tak hodinu denně. Některé dny vůbec, některé dny třeba 2-3 hodinky těžím, některé dny jen oběhám PI, nebo dělám něco jiného. 

  • Asi 300 milionů jsem získal na Intaki Syndicate lvl 4 misích s Megathronem. Dělal jsem to všeho všudy jen asi 3-4 hodiny.
  • Cca 900 milionů z toho tvoří loot z Abyssu, který jsem dělal celkem asi 3-4 hodiny, ale je to dost fuška a náročné na soustředění. Navíc musím mít jistotu, že mě 20 minut nic nevyruší. S malým dítětem doma trochu nepraktické.
  • Cca 1.5 miliardy tvoří vyrobené palivo, ze kterého jsem už cca 500 mil ISK prodal. Šlo to snadno, nastavil jsem jen sell order na Amarru kam mi zrovna vedla wormhola ze Syndicate a pak jen koukal jak se mi v průběhu několika dní všechno rozprodalo.
  • A nakonec něco málo přes 2 miliardy mi aktuálně sedí v Planetary Interaction materiálech a troše zatím nezpracovaného ledu. Se šesti charaktery vydělávám se započtením daně aktuálně cca 65 milionů ISK denně.

Co se PI týče, netěžím na planetách bohužel ty nejdražší a nejvýhodnější suroviny, dalo by se těžit na ISK i víc. Těžím to specificky na doplnění ledu na výrobu paliva. Ale při tom zase získam cca 20% přidanou hodnotu, takže ono se to docela dobře vyruší a je to ve skutečnosti stále pěkně výhodné. A s dalším charakterem s Hulkem, kterého jsem "objevil" včera se mi těžba ledu v podstatě zdvojnásobí a s tím i velká část mého zisku.

Bohužel, přestože už jsem trochu zainzeroval (zatím tedy jen Reddit a Facebook), nikoho zdá se moje korporace nezaujala. Což není až tak překvapivé, korporace zaměřená na těžbu a zpracování ledu nezní jako nejvíc zábavná věc v EVE. Přesto si myslím, že pro nějaké nováčky, nebo i zkušenější hráče s nějakým tím altem by tohle místo a infrastruktura mohly být zajímavé a výdělečné. Zkusím ještě rozházet mobile depoty s reklamou po high-secu. Ty fungovaly vždy překvapivě dobře. Uvidíme jestli bude mít někdo zájem. Pokud ne, pojedu si to prozatím solo.

Pokračovní příště...

EVE-Faruzen
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky